Graduate School of Business

안동규
  • Field

    International business, international finance, business ethics

  • Name

    Korean Donggyu Ahn English Donggyu Ahn

  • Title

    Professor

  • Office

    College of Social Sciences & Business 1 10401

  • Tel

    033-248-1853

  • email

Educational background

1983-1988 Ohio State University (Doctor of Business Administration - The Department of Business Administration)

1981-1983 Duke University (Master of Business Administration - The Department of Business Administration)

1976-1980 Seoul National University(Bachelor of Arts - The Department of German Language and Literature)

Major careers

2002~2003 Head professor of the major of Finance

2002~2003 Dean of the Division of Business Administration

1998~2001 Vice dean of Graduate School of Business 

1994~1997 Dean of the Department of Finance

Dean of the Faculty of Business 

Dean of Graduate School of Business 

Studies & Books

■ 연구논문

- "성경에 나타나는 리더십유형을 통한 인간존중경영에 관한 연구", 한국로고스경영학회, 2016.6

- "CSR과 기업성과의 관계 - 중국기업의 기업지향성을 중심으로-", 한국로고스경영학회, 2016.3

- "수출기업의 재무헤징(Financial Hedging)과 기업가치의 관계 및 특성에 관한 연구", (사)한국무역연구원. 2012.9

- "동계올림픽 재무ㆍ마케팅이 지역 가치창출에 미치는 영향", 강원발전연구원, 2008

- "동계올림픽이 국가ㆍ지역발전에 미치는 영향 및 효과 분석", 한국체육정책학회, 2007

- “기업부패지수 측정모형 개발에 관한 연구”, 서울시립대학교 반부패행정 시스템 연구소, 2000

- “The Effects of the Announcement of Foregin Direct Investment into the U.S. on The U.S. Stockholders.” 오하이오주립대학교, 1998

- “한국기업의 재무윤리적 분석”, 『기업윤리연구』, 1995.

- “한국 자본주의의 경제윤리, 시장경제와 한국의 자본주의”, 한림과학원, 1995

 

■ 저서

- "풀뿌리기업론", 한국분권아카데미, 2012

- “분권과혁신”, 소화, 2004

- “리스금융론” 공저, 『법문사』, 1995

Others

■ Citation

- Presidential citation, Contribute to Olympic, 2012
- Prime ministry citation,  Local authority capacity building. 2015

김도희
  • Field

    Hotel & Tourism Marketing, Service Management and Korean Wave Tourism

  • Name

    Korean Kim, Do-Hee

  • Title

    Associate professor

  • Office

    College of Social Sciences & Business 1 10307

  • Tel

    033-248-1866

  • email

Educational background

Virginia Tech (Doctor of Business Administration - Department of Hospitality and Tourism Management)

Hanyang University (Doctor of Literature – The Department of Tourism

Major careers

Head Professor of AMP and MBA of Graduate Business School, Hallym University
Consultant and a Board of Examiner of the Korea Tourism Organization
Consultant of the Research Institute for Gangwon
Committee of the Regulation & Reform Commission for Gangwon
Executive Director of the Korean Journal of Business Administration
Head Professor of the Major in Convention Tourism Management, Hallym University
Professor of the Department of Tourism Management, Korea Tourism College
Assistant Manager of Korea Tourism Organization
Part-time Instructor of Hanyang University
Part-time Instructor of Virginia Tech
Director of the Tourism Sciences Society of Korea
Executive Director of the Korean Journal of Business Administration 

 

Studies & Books

■ Theses
- 한류콘텐츠경험이 국가 이미지, 한류콘텐츠 만족도 및 충성도에 미치는 영향: 유럽 신한류 잠재소비자를 중심으로, 대한경영학회지, 2016. 12. 12(146), 1871~1894.
- 스타벅스 브랜드 개성이 소비자 만족과 소비자 웰빙에 미치는 영향:브랜드 지식과 소비자-브랜드 관계의 매개효과를 중심으로, 대한경영학회, 2016. 6. 29(6), 953~980.
- Examining the Differential Impact of Human Crowding Versus Spatial Crowding on Visitor Satisfaction at a Festival, Journal of Travel & Tourism Marketing (SSCI), 2016. 33, 293-312.
- 브랜드 경험이 브랜드 지식, 소비자 만족, 충성도에 미치는 영향: 스타벅스를 중심으로[관광레저연구, 2015]
- 브랜드 개성이 소비자-브랜드 관계와 소비자만족 및 브랜드 충성도에 미치는 영향[관광학연구, 2014]
- 한류가 한식이미지, 한식선호도, 한식만족도 및 한국방문의도에 미치는 영향[외식경영연구, 2013]
- Web Marketing of Destination Marketing Organizations (DMOs) in the APEC Region[관광레저연구, 2013]
- 에스닉 레스토랑 선택속성이 만족도에 미치는 영향: 음식 신공포증의 조절역할을 중심으로[호텔경영학연구, 2013]
- 호텔체류경험이 고객감정, 만족 및 행동의도에 미치는 영향[대한경영학회지, 2013]
- 공유가치창출(CSV) 관점에서 본 CJ제일제당의 동반성장 추진 사례[KBR(Korea Business Review), 2013]
- The effects of cognitive, affective, and sensory attributes on hotel choice[International Jouranal of Hospitality Management, 2013]
- The effect of brand popularity statements on consumers’ purchase intentions: The role of instrumental attitudes toward the act[International Jouranal of Hospitality Management, 2013]
- 호텔고객의 인지적, 감정적, 감각적 경험속성이 재방문의도에 미치는 영향[호텔경영학연구, 2012]
- The Effects of Customers’ Perception of Brand Personality in Casual Theme Restaurant[International Journal of Hospitality Management, 2011]
- The Influence of Image on Destination Attractiveness[Journal of Travel and Tourism Marketing, 2011]


■ Books
- 관광산업론(2016), 백산출판사